محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 5
  • بازدید دیروز : 13
  • بازدید کل : 104032

پاورپوینت وpdfتاریخ سیاسی ایران در15اسلاید


پاورپوینت وpdfتاریخ سیاسی ایران در15اسلاید

قسمتی از محتوا

فهرست

چگونگي به سلطنت رسيدن شاه سلطان حسين

vآگاهي بيگانگان از نابساماني كشور و ضعف سلسله صفوي

طغيان «محمود افغان»

نفي‌ها و اثبات‌هاي جمهوري اسلامي

فرآيند انتخاب و انتصاب شاه سلطان حسين

محمود پس از فتح كرمان با بيست و پنج هزار جنگجوي افغان، به سوي اصفهان حركت كرد. شاه سلطان حسين ابتدا خواست او را با پانزده هزار تومان منصرف كند، اما محمود افغان پيشنهاد شاه مفلوك را نپذيرفت.
هنگامي كه لشگريان محمود افغان تا «گلون آباد»، دو فرسخي اصفهان، پيشروي كردند، شاه سلطان حسين لشگري مشتمل بر پنجاه هزار
جنگجو و بيست عراده توپ به مقابله با افغان‌ها فرستاد. لشكر شاه سلطان حسين با لباس هاي فاخر، اسب‌هاي لجام طلا و ركاب‌هاي زرين، در مقابل سربازان گرسنه و برهنه افغان كاري از پيش نبردند و به تأسي از امرا و وزيران مقهور و بي‌كفايت دربار، شكست را پذيرا شدند.
محمود پس از تسخير «فرح‌آباد» و «جلفا»، اصفهان را محاصر كرد.

مردم اصفهان علي‌رغم اينكه دچار قحطي و مرگ و مير شده بودند گروهي از قشون افغان را كشتند و شاه و درباره را نيز به جنگ ترغيب و تحريك كردند. اما امرا و وزيران خود فروخته كه وعد مقام و منصب دريافت كرده بود مانع از مقابله با قشون افغان‌ها شدند و حتي يكي از امراي كه از خود رشادت نشان داده بود را نيز مسموم كردند.

سرانجام و در حالي كه هفت ماه از محاصر اصفهان مي‌گذشت شاه سلطان حسين ذليلانه به اردوي محمود افغان رفت و وي را به عنوان فرزند خود خطاب كرد و سپس با دست خود تاج سلطنت را از سر برداشت و بر سر محمود افغان نهاد. فرداي آن روز محمود با قشون خود وارد اصفهان شد و شهر را به تصرف در آورد و بر اريكه سلطنت صفوي جلوس كرد و بدين سان شاه سلطان حسين و امراي او انحطاطي كه از مدتها پيش به منصه ظهور رسيده بود را به انقراض واقعي اين خاندان مبدل ساختند.


مبلغ قابل پرداخت 13,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 306

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما