محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 31
  • بازدید دیروز : 54
  • بازدید کل : 104795

پاورپوینت و pdf كنترل علائم حياتي در 38 اسلاید


پاورپوینت و pdf كنترل علائم حياتي در 38 اسلاید

فهرست

قسمتی از محتوا

كنترل علائم حياتي

كنترل علائم حياتي در حالت طبيعي

درجه حرارت بدن

دماسنج طبي

روش اندازه گيري درجه حرارت بدن

فشـار خـون

عوامـل مؤثـر در فشـار خـون

انواع فشار سنج

گـوشي پـزشـكـي

روش اندازه گيري فشارخون شرياني

اندازه گيري نبض

اندازه گيري تعداد تنفس

علائم حياتي شامل درجه حرارت بدن ،نبض ،تنفس و فشار خون مي باشد. اين علائم از نظر كاركرد دستگاههاي داخلي بدن ارزش دارند، بنابراين هرگونه تغييردرآنها بايد بلافاصله گزارش شود. در حالت طبيعي علائم حياتي بر اثر عواملي از قبيل سن، وضعيت روحي، ميزان فعاليت، خوردن غذا و گرسنگي تغيير مي كنند.

بطور طبيعي ميزان علائم حياتي بدن در ساعت 6-4 صبح كه شخص در استراحت كامل است و فعاليت سوخت و ساز بدن كم مي باشد درحداقل و بين ساعت 7-5 بعدازظهر كه شخص فعاليت روزانه را پشت سر گذاشته در حداكثر است .

حرارت يا دما در نتيجه فعاليت بدن و سوخت و ساز مواد غذايي توليد مي شود و مازاد آن به طرق مختلف از جمله تبخير پوست از بدن دفع مي گردد. هنگام اندازه گيري درجه حرارت بدن از راه دهان ، اگر بيمار غذا يا نوشابه سرد يا گرم خورده،سيگار كشيده يا حمام كرده باشد،حداقل پس از 30دقيقه درجه حرارت بدن را كنترل نماييد.

اگر به هر علت دماسنج در دهان بيمار بشكند ، توصيه مي شود كه بلافاصله دهان خود را با آب معمولي چندين بار شستشو دهد . از سفيده تخم مرغ به عنوان پادزهر براي جيوه استفاده مي شود . اگر بيمار ذرات شيشه را بلعيده باشد ، فورا تكه اي نان و يا سيب زميني به وي خورانده شود تا از ايجاد خراش در دستگاه گوارش پيشگيري شود .

فشارخون عبارتست از فشاري كه توسط خون به ديواره عروق وارد مي شود . فشار خون بر دو نوع است :

فشار حداكثر يا ماكزيمم يا سيستوليك

فشار حداقل يا مي نيمم يا دياستوليك

فشار خون بر حسب ميليمتر جيوه اندازه گيري شده كه بصورت كسر نوشته مي شود ، صورت كسر فشار سيستوليك و مخرج آن فشار دياستوليك را نشان مي دهد .


مبلغ قابل پرداخت 23,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما