محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 31
  • بازدید دیروز : 26
  • بازدید کل : 104741

برنامه‌ریزی اقتصادی _ پاورپوینت و pdf در 41 اسلاید


برنامه‌ریزی اقتصادی _ پاورپوینت و pdf  در 41 اسلاید

فهرست

قسمتی از محتوا

برنامه‌ریزی اقتصادی

معایب و مزایای نظام بازار آزاد

ایجاد و حفظ اشتغال

برنامه‌ریزی اجباری یا اداری

برنامه‌ریزی آگاهی

برنامه‌ریزی ارشادی

مشکلات برنامه‌ریزی اقتصادی

برنامه‌ریزی ملی

برنامه‌ریزی منطقه‌ای

برنامه‌ریزی بخشی

برنامه‌ریزی جامع

آمایش سرزمین

سازمان برنامه

عریف برنامه‌ریزی:

آرتور لوئیس: برنامه‌ریزی را تهیه و تنظیم مدارکی می‌داند که حاوی نقشه‌های هزینه‌های عمومی برای مدت 2 یا 4 یا 5 و یا حتی 10 سال که حاکی از تصمیم دولت برای خرج در آینده است به‌شرط آنکه به‌موقع پول در خزانه کشور باشد.

تین برگر(اقتصاددان هلندی): برنامه‌ریزی را به معنای وسیع محاسبات مقدماتی به‌منظور تحصیل بهترین سطح تولید اخذ تصمیمات و نظارت و بازبینی در اجرای آن‌ها می‌داند.

برنامه‌ریزی اقتصادی از جنگ جهانی دوم به بعد در دنیا مطرح شد. از آن زمان که نظام سوسیالیستی در جهان مطرح شد و به‌خصوص در شوروی که شکوفایی اقتصادی وجود داشت. اولین فردی که دارای تفکر برنامه‌ریزی بود، مارکس بود. به خاطر این‌که در نظام سوسیالیستی مکانیسم بازار وجود نداشت و بر اساس برنامه‌ریزی پیش می‌رفت. البته مارکس نحوه برنامه‌ریزی را توضیح نداد. در زمان استالین نحوه برنامه‌ریزی بیان شد که فاقد مبنای ریاضی بود. اما بعد از او درشو روی و اقمار آن برنامه‌ریزی بر اساس ریاضی بوجودآمد.

بعدها کینز مداخله دولت را در اقتصاد برای ایجاد اشتغال کامل مطرح می‌کند و ایجاد برنامه‌ریزی اقتصادی توسط دولت مطرح شد.

آمایش سرزمین عبارت است از: جستجوی راه‌های توزیع فعالیت‌ها و انسان‌ها و یکسان و برابر ساختن سطوح زندگی در مناطق مختلف کشور. ازجمله: مسائل آمایش سرزمین که بیشتر به برنامه‌های درازمدت نزدیک است تعیین خط‌مشی کلی توزیع جغرافیایی جمعیت و فعالیت‌ها و مرتبه بندی مراکز جمعیت و سکونتگاه‌ها و نحوه استفاده از اراضی است: بنابراین: در آمایش سرزمین نظم و هماهنگی توزیع جغرافیایی فعالیت‌ها مانند فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی مطرح است. در آمایش سرزمین سیاست و خط و مش توزیع جغرافیایی فعالیت‌ها مشخص می‌گردد. تعریف بوم آرایی: اخیراً بین جغرافیا از یک‌سو و اقتصاد برنامه‌ریزی از سوی دیگر رشته‌ی جدیدی به وجود آمده است که ازنظر نظری اقتصاد زمین یا اقتصاد فضایی نام دارد و ازلحاظ عملی آمایش سرزمین یا بوم آرایی نامیده می‌شود.


مبلغ قابل پرداخت 25,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما