محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 20
  • بازدید دیروز : 23
  • بازدید کل : 104704

مسیر شغلی _ پاورپوینت و pdf در 32 اسلاید


مسیر شغلی _ پاورپوینت و pdf در 32 اسلاید

فهرست

قسمتی از محتوا

مسیر شغلی

مسیر ترقی شغل

مديريت مسير شغلی

مراحل مسیر شغلی

نیازسنجی

چشم‌انداز

جلب حمایت مالی مدیران

ارزیابی منابع و قابلیت‌ها

ارزیابی و هدایت برنامه

نقش سازمان در پيشرفت شغلي

جانشين پروري

توسعه و پرورش مديران

شایستگی‌های مديريتی

 

مراحل مسیر پیشرفت شغلی و مراحل زندگی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و هرگاه یکی از آن‌ها وارد مرحله جدیدی شود، هر دو با مهارت‌های جدیدتر و دگرگونی‌هایی مواجه می‌شود.

مسیر شغلی معانی مختلفی دارد؛ مسیر شغلی بیشتر به معنای پیشرفت و ترقی بکار می‌رود ولی در اینجا می‌توان مسیر شغلی را این‌گونه تعریف نمود: مجموعه‌ای از مشاغل که یک فرد در طی مسیر زندگی‌اش در پیش می‌گیرد. (سید جوادین، رضا، 1388، ص 307). مجموعه متوالی نگرش‌ها و رفتارهای فردی در زمینه فعالیت‌ها و تجربه‌های مربوط به کار در طول دوران عمر (modern management, 1998,p 12)

تعيين جانشين براي مناصب مديريتي و اقدام به توسعه و پرورش آنان به‌منظور جايگزيني در سال‌های آتي را جانشین پروری می‌گویند. برنامه جانشين پروري فرآيندی است كه كاركنان شايسته را شناسايی و آماده می‌کند تا جايگزين افراد كليدی سازمان شوند، هنگامی‌که كار آن‌ها به پايان می‌رسد.

در این فرا گرد نظام‌یافته، پرورش شخصی و حرفه‌ای با راهبرد ترکیب می‌شود و این اطمینان به دست می‌آید که سازمان آماده است تاهرپست مهمی را که خالی می‌شود در زمان مناسب، با افراد مناسب پرمی کند (کریستی،234:2005). كسانی كه از پتانسيل ارتقاء و رشد برخوردارند و به‌صورت بالقوه می‌توانند مسئوليت‌های بالاتری را بپذيرند. برای اين افراد بايد فرصت‌هاي كاري جديد و مهم‌تر ايجاد كرد.

دلایل توجه به مقوله جانشین پروری درسازمان ها:

1-افزایش میزان افراد در معرض بازنشستگی

2-تغییرات سریع محیط های کاری

3-رقابت سازمان ها به منظور جذب بهترین استعدادها

اتخاذ استراتژی برنده - برنده مدیریت جانشین پروری به سازمان‌ها اجازه می‌دهد که مشاغل کلیدی، جانشین‌های بالقوه و شکاف‌های مهارتی را شناسایی کنند و به کارکنان، گزینه‌های شغلی موجود و ابزارهایی را برای برنامه‌ریزی و دستیابی به هدف‌های شغلی‌شان، ارائه کنند.

 


مبلغ قابل پرداخت 23,600 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۶ خرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 344

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما