محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 29
  • بازدید دیروز : 11
  • بازدید کل : 104067

پاورپوینت و pdf بهداشت آب در 35 اسلاید


پاورپوینت و pdf  بهداشت آب در 35 اسلاید

فهرست

قسمتی از محتوا

بهداشت آب

آب‌های سطحی

آب‌های زیرزمینی

روش بهسازی چاه

حفاظت از منابع آب

بیماری‌های منتقله از آب

علل آلودگی آب

کلرینه کردن آب

شبکه توزیع

ضدعفونی کردن آب شرب

گندزدایی آب آشامیدنی

كلرسنجي از آب

آب ارزنده‌ترین هدیه‌ای است که خداوند نثار بشر کرده است و از نیازهای اساسی برای حیات تمام موجودات کره زمین است. در دین اسلام تأکید ویژه‌ای بر آب‌شده بطوریکه در 43 قرآن کریم 63 بار از آب یادشده است.

یکی از شاخصه‌های رشد توسعه در کشورها دسترسی به آب سالم و بهداشت آب است. آب سالم آبی است که عوامل فیزیکی، شیمیایی و میکروبی آن در حد استاندارد بوده و مصرف آن عارضه سوئی در درازمدت یا کوتاه‌مدت در انسان ایجاد نکند. روزانه ده هزار کودک در دنیا به دلیل ابتلا به اسهال می‌میرند که یکی از دلایل آن آب آشامیدنی آلوده است. همچنین 80 درصد کل بیماری‌ها و بیش از یک‌سوم مرگ‌ومیرها در کشورهای درحال‌توسعه به دلیل مصرف آب آلوده می‌باشد.

دسترسي به آب سالم و دفع بهداشتي فاضلاب جزو نيازهاي اوليه انسان می‌باشد. در اين راستا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (مطابق آئین‌نامه بهداشت محيط مصوب هیئت‌وزیران) به‌منظور حفظ سلامت و بهداشت مردم مكلف است كيفيت آب آشاميدني عمومي از نقطه آبگيري تا مصرف را ازنظر بهداشتی تحت نظارت مستمر قرار دهد. آلوده كردن آب آشاميدني ممنوع است و با متخلفان مطابق مقررات رفتار خواهد شد. وزارت بهداشت موظف نواقصي را که موجب آلودگي منابع آب می‌گردد به دستگاه ذی‌ربط اعلام کند تا نسبت به رفع آن اقدام نماید.

انواع آب ها:

  • آب‌های سطحی: این آب‌ها شامل آب باران و آب رودخانه‌ها می‌باشند که از ذوب برف و آب‌های زیرزمینی مثل چشمه‌ها تأمین می‌شود.
  • آب‌های زیرزمینی: نفوذ آب‌های سطحی از فضاها و شکاف‌های خاک و صخره‌ها و تجمع در سطح زمین آب‌های زیرزمینی را تشکیل می‌دهد. امکان آلودگی در آب‌های زیرزمینی نزدیک به سطح زمین وجود دارد، ازاین‌رو برای اطمینان از پاکی آب مصرفی از آب‌های زیرزمینی عمیق استفاده می‌گردد.


مبلغ قابل پرداخت 19,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما