محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 46
  • بازدید دیروز : 26
  • بازدید کل : 104756

پاورپوینت و pdf بیماری لیستریوز گوسفند در 14 اسلاید


پاورپوینت و pdf بیماری لیستریوز گوسفند در 14 اسلاید

فهرست

قسمتی از محتوا

بیماری لیستریوز گوسفند

عامل بیماری

طرز انتقال بیماری

پاتوژنز بیماری

انگل داخل سلولی

لیستریوز سپتی سمیک

علایم بالینی

سقط جنین لیستریایی

یافته های کالبد گشایی

بیماری لیستریوز گوسفند در نیوزلند و آمریکا و و اروپا و استرالیا دیده شده است . لیستریوز بوسیله میکروبی به اسم لیستریا مونوسایتوژنز حادث می شود در ایالت ویکتوریا در کشور استرالیا جائیکه 120 همه گیری در خلال سالهای 1947 تا 1962 تشخیص داده شده ، میزان سقط جنین از 2 تا 20 درصد در یک همه گیری در modgee در کشور استرالیا بوده است و در سال 1956 میزان سقط جنین به 16% رسیده است

عامل بیماری میکروبی به نام لیستریا مونوسایتوژنز(listerya monocytogenes ) ، باکتری غیر اسپورزا ، گرم مثبت و بی هوازی اختیاری است که آنرا از خاک غذای حیوانات ، آب ، مدفوع ، گوشت و فرآورده های آن ، شیر و لبنیات و سبزیجات جدا نموده اند. این بیماری در گروه بیماری های مشترک بین انسان و حیوان قرار می گیرد.

چون این بیماری دارای گستردگی زیادی در طبیعت است ، بیشتر حیوان در جریان زندگی در معرض آن قرار می گیرند . و در خاک و آب و علوفه و مدفوع حیوانات فراوان یافت می شود. در حیوانات آلوده مدفوع ، ادرار ، جنین سقط شده ، ترشحات رحمی و شیر حاوی میکروب است . عوامل استرس زا نظیر بیماری ها ، آب و هوای نامساعد ، ابستنی ، نوع تغذیه و ... در ایجاد این بیماری موثر می باشند . در فرم عصبی ، باکتری توسط اعصاب و یا در اثر آلودگی چشم به مغز می رسد . در فرم احشایی : بلع میکروب و نفوذ آن در جریان خون موجب عوارض بیماری می شود.

 


مبلغ قابل پرداخت 14,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما