محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 11
  • بازدید دیروز : 11
  • بازدید کل : 104049

پاورپوینت و pdf طبقه بندی کالا در 87 اسلاید


پاورپوینت و pdf طبقه بندی کالا در 87 اسلاید

فهرست

قسمتی از محتوا

طبقه بندی کالا

کدگذاري کالا

نمانكلاتور

توصيف و شرح کالا

سيستم هماهنگ شده

معيارهاي طبقه بندي کالا

طبقه بندی اجزاء و قطعات

حمل و نقل کالا

خرده فروشي

مونتاژ

 

طي اعصار و قرون گذشته، طبقه بندی کالا از توجه خاصي برخوردار بوده است. در ابتدا اين توجه از جانب مقاماتي ابراز مي شد كه مالياتها و عوارض راهداري را در رابطه با كالاهايي كه در محدوده قلمرو يا در مناطق مرزي كشور مبادله مي گرديد وضع و وصول مي كردند. و به مرور زمان دستيابي به اطلاعات آماري نيز بتدريج اهميت يافت.

در ابتداي امر سيستمهاي طبقه بندي كالا بسيار ساده بودند و در اكثر موارد از يك فهرست الفبايي تشكيل مي شدند كه كليه يا برخي از اقلام مندرج در آن از پرداخت ماليات معاف بودند و يا ماليات خاصي به آن تعلق مي گرفت.

با افزايش تعداد كالاهاي مورد مبادله و تنوع حقوق گمركي و معافيت ها، ضرورت ايجاد يك سيستم طبقه بندي مبتني بر ضوابط ويژه احساس شد.

اين امر موجبات ايجاد سيستم هاي طبقه بندي مختلف در طي زمان را فراهم نمود كه در نهايت منجر به ايجاد «سيستم هماهنگ شده» گرديده اند.

ايجاد سيستم هماهنگ شده (HS)

در اواخر دهه 1960 حجم تجارت جهاني به مقدار زيادي روبه افزايش نهاد و تعداد زيادي کالاي جديد توليد و روانه بازار و تجارت شده و در عمل مشاهده شده بود كه در جريان يك دادوستد بين المللي حداقل 17 بار توصيف مي وشود. به همين دليل علاوه بر نياز به کدهاي جديد مناسب با تحولات تجاري، اين کدها بايد به تقسيمات فرعي تري تقسيم مي شد و بنابراين نمانکلاتور شوراي همکاري گمرکي ديگر کارايي لازم را نداشت. به اين ترتيب شوراي همکاري گمرکي در بروکسل تصميم گرفت نمانکلاتور جديد کالايي بين المللي براي شناسايي و تعريف يكسان و همگون از كالا را بوجود آورد.

 


مبلغ قابل پرداخت 32,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما