محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 11
  • بازدید دیروز : 23
  • بازدید کل : 104695

پاورپوینت و pdf معادن روباز در 21 اسلاید


پاورپوینت و pdf معادن روباز در 21 اسلاید

فهرست

قسمتی از محتوا

معادن روباز

معادن زیرزمینی

روش استخراج روباز

اهمیت معادن روباز

فنون معدن كاري روباز

ماشین الات

حد نهايي معدن

ایمنی در معادن روباز

شيب معدن

ارتفاع پله

عرض پله

عمليات استخراجي

روش معادن روباز يكي از روشهاي استخراج معادن سطحي است كه ترجيحاً‌ براي معادن فلزي و عمدتاً‌ مس و آهن بكار برده مي‌شود. در اين روش استخراج به صورت پله‌پله و تا عمقي از ذخيره معدني كه عمليات اقتصادي باشد، ادامه پيدا مي‌كند. در اين روش از سطح معدن آنقدر باطله‌برداري مي‌شود تا به ماده معدني دسترسي حاصل شود. باطله‌هاي روي ماده معدني پس از برداشت بايد عمدتاً‌ به خارج از محدوده معدن منتقل شده و در آنجا انبار شوند.

تنها آن بخش از اين باطله‌ها كه ممكن است در امر جاده‌سازي، ترميم جاده‌ها، پي‌سازي كارگاهها و پرنمودن گودال مورداستفاده قرار گيرند در داخل محدوده معيني قرار مي‌گيرند و براي مابقي حتماً بايد در خارج از محدوده معدن محل خاص در نظر گرفت و به شيوه معيني دمپ نمود. ماشینی شدن همه عملیات روباز با تجهیزات با ظرفیت بالا وشرایط کاری در گودال باز ضرورت های نیروی کاری را کاهش می دهد.

اقدام علیه انتشار گردو غباراصولا با هدف کاهش ایجاد گردوغبار روی سطوح در تماس وبیش از همه روی مسیرهاست که با پاشیدن،محکم کردن یا سبز کردن زمین و نیز توسط دستگاههای پاشش اب صورت می گیرد که برای جذب ذرات ریز گردوغباری میباشد که در خلال عملیات معدنکاری و حمل ونقل بلند میشوند.

شيب معدن ممكن است برحسب نوع و جنس طبقات، شرايط هيدرولوژي و مدت زمان استخراج در سنگهاي نرم بين 20 تا 32 درجه، در سنگهاي نيمه سخت 32 تا 45 درجه و در سنگهاي سخت بين 45 تا 70 درجه تغيير كند. هرچه شيب معدن زيادتر انتخاب شود، امكان دسترسي به عمق بيشتر و استخراج مواد معدني با عيار كمتر وجود دارد. ضمن آنكه هزينه باطله‌برداري نيز كاهش پيدا مي‌كند. از معايب شيب زياد عدم ايمني آن مي‌باشد. در شيب‌هاي كمتر، ايمني زياد مي‌شود و احتمال بروز حادثه كاهش پيدا خواهد كرد اما زمان باطله‌برداري افزايش مي‌يابد و موجب خواهد شد تا به ماده معدني ديرتر دسترسي حاصل شود.

 


مبلغ قابل پرداخت 18,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما