کسب و کار در صنعت
نیروهای رقیب
عرضه وتقاضا
تازه واردان
مقیاس اقتصادی
تمایز محصول
میزان سرمایه گذاری
مزیتهای کاهش هزینه
کالا های مصرفی
سیاستهای دولتی
سیستم توزیع
کاهش قیمت
تعادل بین تامین کنندگان وخریداران
سود صنعت
محصولات جایگزین
رقبای موجود دریک کسب و کار در صنعت می توانند با استفاده از تاکتیکهای قیمت ، تنوع محصولات ، تبلیغات و.... با یکدیگر به رقابت بپردازند و این رقابت تحت شرایط زیر می تواند تشدید گردد :
زمانی که تولید کنندگان بزرگ باشند ، ورود به این بازار باید با ابعاد آنها سازگار باشد تا قادر به رقابت باشند، درغیر اینصورت به لحاظ قیمت ، سیستم توزیع ، خدمات پس از فروش وامثالهم با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.
بسیاری از کالاها ازجمله کالا های مصرفی ومغازه ای با ید از سیستم توزیع گسترده وفعالی برخوردار باشند ، تا بتوانند درفروشگاههای مصرف خودنمائی کنند واز طریق ارائه مزیتهایی درکیفیت ، قیمت ، تنوع ونظائر آن بتوانند محصولات فعلی را تحت فشار قرار داده وجایگزین شوند . این شرایط مستلزم وجود کانالهای توزیع گسترده وفعال می باشد که خود هزینه سرمایه گذاری وعملیا ت بالائی رادرپی خواهد داشت وازجمله موانع ورود برای تازه واردان تلقی می شود .
یکی از راههای سنتی در جلوگیری از ورود تازه واردان به صنعت کاهش قیمت به منظور غیر اقتصادی نمودن فعالیتهای رقباست .
محصولات وخدمات جایگزین همواره بر عملکرد هر صنعت تاثیر گذار می باشند وهر فعال صنعتی باید رفتار این محصولات رادربازار پایش نموده تا بتواند ارزیابی درستی ازآن در اختیار داشته باشد ،
مبلغ قابل پرداخت 16,700 تومان
برچسب های مهم