محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 18
  • بازدید دیروز : 16
  • بازدید کل : 104606

پاورپوینت و pdf مرگ مغزی بیمار در 16 اسلاید


پاورپوینت و pdf مرگ مغزی بیمار در 16 اسلاید

فهرست

قسمتی از محتوا

مرگ مغزی بیمار

ملاک های مرگ مغزی

تشخیص مرگ مغزی

رفلکس های ساقة مغز

تست آپنه

مراحل انجام تست آپنه

عوارض تست آپنه

علامت بابنسکی

کاهش دمای بدن

مسمومیت های دارویی

شرایط هیپرکاربی مزمن

مرگ مغزی بیمار یعنی از دست رفتن دائمی و غیر قابل برگشت و جبران نشدنی کلیه فعالیتهای حیاتی نیمکره ها و ساقه مغز . تعاریف اولیه ای که از مرگ مغزی وجود داشت : یعنی از بین رفتن کلیه فعالیتهای تمام قسمت های مغز. در فرد دچار مرگ مغزی نمی توان فعالیت تمام قسمت های مغز منجمله BG ، مخچه و تالاموس را سنجید. تمام کارکردهای مغز در چنین بیمارانی قابل سنجش نیست، مثلاً کارکرد تکلمی شنوایی یا بینایی یا قدرت تصمیم گیری یا برنامه ریزی قابل ارزیابی نیستند.

تست آپنه در هر زمانی بعد ار احراز شرایط بالینی قابل انجام بوده و معتبرترین آزمایش تشخیصی در مرگ مغزی می‌باشد.

در تعداد زیادی از موارد مرگ مغزی بواسطه فعالیت نخاع حرکاتی در اندام ها دیده می شود که وجود این حرکات تشخیص مرگ مغزی را زیر سئوال نمی برد، مهمترین این حرکات شامل:

الف)علامت بابنسکی

ب) علامت لازارو Lazarus Sign ) :) که به صورت 3 حرکت متوالی دیده می شود:خم شدن بازوها روی قفسه سینه،نزدیک شدن شانه ها و تقاطع دست ها.

ج)گاه این حرکات به فرم چرخش سر به یک سو ،قوس برداشتن به عقب و حتی چرخش تنه ظاهر می شوند که بطور خودبخود یا گاه با محرک فلکشن گردن یا محرک لمسی ظاهر می شوند.

د)گاه حین تست آپنه شاهد حرکاتی در اندام ها فوقانی هستیم

ه) حرکاتی دربیمارانیکه تمام معیارهای تشخیص مرگ مغزی را داشته اند شرح داده شده که شامل باز شدن مختصر چشم ها با فشردن Nipple و همچنین حرکاتی بسیار شبیه به Decerebrant Posture که بر خلاف دسربریشن واقعی اینجا فقط اکستانسیون و پروناسیون در اندام های فوقانی دیده می شود.

 


مبلغ قابل پرداخت 16,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما