محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 14
  • بازدید دیروز : 29
  • بازدید کل : 104909

پاورپوینت و pdf تفسیر موضوعی نهج البلاغه در 31 اسلاید


پاورپوینت و pdf تفسیر موضوعی نهج البلاغه در 31 اسلاید

فهرست

قسمتی از محتوا

تفسیر موضوعی نهج البلاغه

پیامبری و پیشوایی

فلسفه وحی و پیام آوری

پیام آور خاتم

صورت و سیرت آخرین پیام آور الهی

پیشوایی

استمرار پیامبری در پیشوایی

شناخت پیشوایان الهی

نمونه های والای راهبری

جاودانگی پیشوایی

پیام آوران الهی، یکی پس از دیگری به سوی مردم آمده و راه هدایت را برایشان گشوده اند. انسان به طور فطری عاشق کمال مطلق است و خداوند از نوع انسان پیمانی فطری گرفته است که جز از او نپرستند، اما عوامل مختلفی چون: استکبار، خودخواهی، حرص، تعلق های پست و وابستگی بر این فطرت سایه می افکنند. آدمی مصداق کمال را اشتباه می گیرد و به پیمان فطرت خود وفا نمی کند. پیامبراندر رسالت خود مردمان را به وفای پیمان فطری و رو کردن به کمال مطلق حقیقی فرا می خوانند.

خداوند از سر رحمت گسترده خویش، امکانات لازم برای شکوفایی استعدادهای انسان در جهت کمال مطلق در ختیارش گذاشته است. از جمله: توان شناخت، اندیشه، آزادی و اختیار، اراده و جز اینها. انسان به علل گوناگون این نعمت ها را که راهگشای او به سوی حقیقت هستی و سعادت این جهانی و آن جهانی اند، فراموش می کند. پیامبران نعمت های فراموش شده را به یاد آدمیان می آورند تا به راه هدایت آیند.

پیامبران الهی با بیانی روشن و لایلی آشکار با مردمان سخن می گویند و حجت را بر آنان تمام می نمایند. پیام آوران الهی برای انجام دادن رسالت هدایت آدمی، عقل انسان ها را – که پیامبر درونی ایشان است – بر می انگیزند و آن را از اسارت هوا و هوس، آلودگی و ناپاکی، باورهای غلط و اعتقادات نادرست آزاد می سازند تا انسان خود، راه هدایت را برگزیند و با پیامبران همراه گردد. پیام آوران الهی چشم آدمیان را بر نشانه های قدرت خدا می گشایند تا انسان در برابر عظمت حق سر تسلیم ساید و به حق تن دهد.


مبلغ قابل پرداخت 18,600 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما