محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 8
  • بازدید دیروز : 29
  • بازدید کل : 104903

پاورپوینت و pdf اخلاق معاشرت در 20 اسلاید


پاورپوینت و pdf اخلاق معاشرت در 20 اسلاید

فهرست

قسمتی از محتوا

اخلاق معاشرت

انواع معاشرت

معيار معاشرت

اصلاح میان مردم

امر به معروف و نهی از منکر

آسيب شناسي معاشرت با ديگران

دخالت در زندگي خصوصي

شایعه پراکنی

دوستي و دوست يابي

ويژگيهاي دوست

اعتدال در دوستي

با که دوستي نورزيم؟

اهداف بحث اخلاق معاشرت عبارتند از :آشنایی با اهمیت معاشرت در شکل گیری شخصیت فردی دینی و اجتماعی انسان، بالا بردن دقت در انتخاب معاشران و دوستان، بکارگیری اصول اخلاقی در معاشرت با دیگران ،آشنایی با اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تاثیر والای آن در سازندگی اجتماع. رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله : ای ابوذر! همنشین صالح بهتر از تنهایی است و تنهایی بهتر از همنشین ناصالح. یکی از زیباترین آموزه های اسلام این است که هر چه براي خود مي پسندي براي ديگران هم بپسند و هرچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران نیز مپسند.

فريضه امر به معروف و نهي از منکر مربوط به ساحت اجتماعي است و نه زندگي خصوصي و فردي افراد. هرگز نبايد معاشرت با ديگران را پلي براي رسيدن به مطامع و خواسته هاي خود قرار دهيم. تاثیرپذیری انسان از دوستان و اطرافیان امری غیر قابل انکار است. از این رو شناخت صفات دوست خوب و انتخاب دوست شایسته امری ضروری و لازم است. تجسس در امور و حریم خصوصي،خود، یک منکر است که اسلام اجازه آن را نداده و بلکه در این خصوص توصيه به پرده پوشي کرده است.


مبلغ قابل پرداخت 17,600 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما