شبكههاي اجتماعی
پیشینه تاريخي شبکههای اجتماعی
تمايزها در شبکههای اجتماعی
مفهوم ها در شبکههای اجتماعی
هسته اصلي شبکههای اجتماعی
تكنولوژيهای موجود
طبقه بندي شبکههای اجتماعی
مولفههاي سازنده شبکههای اجتماعی
نظريههاي ارتباطي
تفاوت رفتارها
انتقادات
تاريخ رسانههاي اجتماعي به سرويسهاي تلفني وويپ (Voice over IP) مثل دايل پد و غيره؛ برميگردد ولي هرچه جلوتر آمديم امكانات بيشتر شد. تعريف زير ساختي مورد توافق به شرح زیر است:
رسانه اجتماعي؛ فرمت است؛ اپليكيشن وبپايه است كه همه جا حاضر و هميشه در دسترس است و امكان دوسويهگي را براي تبادل ديتا - از نوع محتواي توليد شده توسط كاربر - بين افراد و جوامع از كوچك تا بزرگ فراهم ميسازد.
شبكههاي اجتماعی فرا روايتهايي مثل ساختار قصه دارند: كه يك روايت استاندارد مبتني بر فرمت است و بازنمايي افراد از خودشان در اين شبكهها مبتني بر همين فرا روايت حاكم بر شبكهها و در ديالوگ با ساير اعضاي شبكه شكل ميگيرد. هسته اصلي شبکههای اجتماعی ديالوگ است و روابط بر همين اساس شكل ميگيرد. شبكه اجتماعي يك تمپليت پيش ساخته فرهنگي هويتي در چهارچوب بازنمايي است و خوراندن اطلاعات به شبكه اجتماعي از درون همين تمپليتها صورت ميگيرد. انتخاب تمپليت يا طرد آن، اين قاعده بازي در شبکههای اجتماعی است.
امکانات موجود در شبکههای اجتماعی عبارتنحد از تمرکز زدایی و حذف سلسله مراتب در توليد؛ امكان تغيير مطلب ولو پس از انتشار (برخلاف رسانههاي كلاسيك) دسترسی رایگان یا كمهزینه؛ عدم نياز به مهارتهاي ويژه؛ سرعت و پيوستگي در ارتباط؛ پسفرست در قالب كامنت و لايك، سطوح دوسويهگي و نقطه تلاقي. مولفههاي سازنده فضاي رسانهها و شبکههای اجتماعی ممكن است به صورت تك عنصري و يا چند عنصري حضور يابند. رسانه اجتماعي و شبكه اجتماعي يك مفهوم نيستند؛ دو مفهوم هستند، رسانه اجتماعي سيستم است و شبكه اجتماعي مكان. رسانه اجتماعي؛ رسانه پرسيدن است و شبكه اجتماعي؛ رسانه گفتن، رسانه اجتماعي شبيه راديو، تلويزيون و روزنامه است. مكان نيست؛ سيستم ارسال اطلاعات به ديگران است.
مبلغ قابل پرداخت 12,900 تومان
برچسب های مهم