محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 5
  • بازدید دیروز : 30
  • بازدید کل : 104623

پاورپوینت و pdf کمردردهای ناشی از کار در 39 اسلاید


پاورپوینت و pdf  کمردردهای ناشی از کار در 39 اسلاید

فهرست

قسمتی از محتوا

کمردردهای ناشی از کار

ساختار کمر

عملکرد اصلی کمر

بیماری‌های اسکلتی عضلانی

عوامل خطر شغلی کمردرد

علت‌های معمول کمردرد

کنترل کمردرد

درمان کمردرد

وضعيت مناسب حمل اشياء

نحوه صحيح بلند كردن بار

ورزش‌های کمر

یک کمر سالم، قوی، انعطاف‌پذیر و بدون درد است. عملکرد اصلی کمر محافظت از اندام فوقانی، نگهداری از طناب نخاعی، کمک به انعطاف‌پذیری و محلی برای اتصال عضلات و «لیگامان»هاست.
ستون فقرات کمری (قوس کمر) از 5 مهره تشکیل‌شده است که به همراه دیسک‌ها، ریشه‌های اعصاب، عضلات و «لیگامان»ها می‌باشد. مهره‌ها و دیسک‌های مابین آن‌ها بیشترین فشار را تحمل کرده و بزرگ‌ترین اعضای فقرات کمر هستند. یک ستون فقرات سالم دارای راستای صحیح به همراه سه قوس طبیعی و وضعیت اندامی موزون می‌باشد که ‌توسط عضــلات پشت، شــــکم، باسن و پا محافظت می‌شود.

7 درصد کل بیماری‌ها را در جامعه، 14 درصد مراجعين پزشکان، 19 درصد موارد بستری در بيمارستان را به خود اختصاص می‌دهند در کشور ما اختلالات اسکلتی عضلانی شایع‌ترین بيماری و آسیب ناشی از کار محسوب می‌شود. اختلالات اسکلتی عضلانی شامل: آسیب‌های گردن، شانه، آرنج، مچ دست و دست مچ پا و پا، لگن و آسیب‌های ستون فقرات

صدمات کمر بر روی هزاران نفر تأثير داشته و می‌تواند مراقبت‌های پزشکی را الزامی کند. يکسری از عوامل مستعد کننده آسیب‌های شغلی است. کمردردهای ناشی از کار هرساله، 5 ميليون روز کاری تلف‌شده ايجاد می‌کند و هزینه‌ای نزديک به 1200 ميليون پوند برای کارفرمایان دارد. بلند کردن اشياء سنگين می‌تواند سبب آسيب به کمر شود، به‌ویژه وقتی اين کار به‌طور تکراری و به مدت‌زمان طولانی صورت پذيرد.

عوامل خطر شغلی کمردرد:

  1. کار جسمانی سنگین
  2. وضعیت کاری ایستا و بدون تحرک
  3. خم شدن و چرخیدن مکرر
  4. بلند کردن کشیدن و هل دادن اجسام
  5. کار تکراری
  6. ارتعاش
  7. عوامل روحی روانی - روانی اجتماعی


مبلغ قابل پرداخت 25,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما