محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 12
  • بازدید دیروز : 54
  • بازدید کل : 104776

پاورپوینت و pdf دخانیات در 45 اسلاید


پاورپوینت و pdf دخانیات در 45 اسلاید

فهرست

قسمتی از محتوا

دخانیات

سیگار

تعریف اعتیاد

اثرات زیست‌محیطی سیگار

دود سیگار

هزینه روزانه مصرف سیگار

ترکیب‌های سرطان‌زا در سیگار

تار

مضرات استعمال سیگار

قرار گرفتن در معرض دود سیگار

اثرات نـيكوتين

ترك سيگار

ترك سيگار در سنين بالا

مدارک و شواهد علمی نشان داده است که استعمال دخانیات عمده‌ترین مشکل قابل‌پیشگیری بیماری‌ها در جهان است که تأثیر مخربی بر سلامت افراد و بهداشت عمومی دارد.
اعتیاد به سیگار شایع‌ترین، سخت‌ترین و بدترین نوع اعتیاد است که بسیاری از بیماری‌ها را به همراه خود دارد و ترک آن باعث بازگشت سلامتی فرد خواهد شد. استعمال دخانیات مهم‌ترین عامل مرگ‌های قابل‌پیشگیری است.

هر کار یا عملی که وابستگی به وجود آورد، حال این عمل هر چه که باشد سیگار نیز یکی از مواد اعتیادآور است که کشیدن آن به‌سرعت باعث وابستگی به آن و دروازه ورود به دنیای اعتیاد است. به‌عبارت‌دیگر اعتیاد عبارت است از یک تمایل غیرطبیعی نسبت به یک ماده مخدر که فرد نسبت به آن وابستگی جسمی و روحی پیدا می‌کند. سيگار حاوی 4000 ماده شيميایی می‌باشد. تنباکو حاوی بيش از 60 ماده سرطان‌زا و بيش از 700 ماده افزودنی (نگه‌دارنده‌ها، طعم‌دهنده‌ها) است.

تار ترکیبی صمغ مانند، قهوه‌ای و چسبناک است و از صدها ماده شیمیایی مختلف (هیدروکربن‌های پلی آروماتیک، آمین‌های آروماتیک و ترکیبات غیر ارگانیک) که بسیاری از آن‌ها سمی، سرطان‌زا و جهش‌زا می‌باشند، تشکیل یافته است. تار از سوختن تنباکو و سایر مواد گیاهی حاصل می‌شود. تار ذرات ریزی می‌باشد که هنگام پک زدن به سیگار وارد ریه‌ها شده و در آنجا تجمع می‌یابد. در حدود 70 درصد تار موجود در دود سیگار درون ریه‌ها رسوب می‌کند.

نـيـكوتـين سبـب تـرشـح فـوري آدرنالين می‌گردد. با اثر آدرنالين هنگامی‌که شـمـا وحشت‌زده هستيد و يا حالت هجومي پيدا می‌کنید آشنا هستيد: ضربان قــلبتان سریع‌تر شده، افزايش فشارخون، تنفس سريع و کم‌عمق، افزايش گلوكز خون، كـاهـش دماي پـوسـت، تحريك سيستم عصبي مركزي. خـود نيـكوتـيـن نـيز به‌نوبه خـود مـانـع تـرشـح هورمون انسولين می‌گردد (انسولين قند خون را كاهش می‌دهد) بـنابراين نيكوتين سبب می‌شود گلوكز بيش از معمول در خون وجود داشته باشد كه بـاعث می‌گردد شـخـص احساس گرسنگي كمتري كند.


مبلغ قابل پرداخت 28,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 410

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما