محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 31
  • بازدید دیروز : 45
  • بازدید کل : 105517

بهداشت محیط مدارس _ پاورپوینت و pdf در 79 اسلید


بهداشت محیط مدارس _ پاورپوینت و pdf در 79 اسلید

فهرست

قسمتی از محتوا

بهداشت محیط مدارس

ضرورت بهداشت مدارس

آیین‌نامه بهداشت محيط مدارس

کاهش سروصدا

زمین‌بازی و ورزش مدرسه

دیوارهای کلاس

رنگ فضاهای آموزشی

تابلو کلاس

تهویه کلاس‌ها

ميز و نیمکت‌ها

مدارس استثنايي

پنجره کلاس‌ها

مدارس شبانه‌روزی

نور کلاس‌ها

ایمنی مدارس

فضاي سبز مدارس

در ایران تا قبل از سال 1290 شمسی مدارس به سبک مکتب‌خانه‌ای بود . در سال 1314 سازمان صحیه مدارس در وزارت معارف و صنایع مستظرفه آن زمان به وجود آمد.و در همان سال اولین ساختمان صحیه مدارس در تهران افتتاح گردید. در سال 1315 آیین‌نامه بهداری مدارس در دو فصل و 21 ماده تصویب گردید. و سپس نام صحیه مدارس به بهداری آموزشگاه‌ها تغییر نام یافت.

در سال 1348 سازمان اداره بهداری آموزشگاه‌های کل کشور به اداره کل بهداری آموزشگاه‌های کشور تغییر نام یافت در سال 1350به‌منظور تربیت نیروی انسانی ،مدارس عالی بهداشت در تهران و 4 استان خراسان ،اصفهان ، آذربایجان غربی و فارس تأسیس گردید. از سال 1357 اداره کل بهداری آموزشگاه‌ها به اداره کل بهداشت مدارس تغییر نام یافت.

بهداشت محیط مدرسه عبارت است از مجموعه اقداماتی که موجب می‌گردد محیط آموزشگاه به‌گونه‌ای گردد که اثر نامطلوبی بر سلامت جسمی ،روانی ،و اجتماعی دانش آموزان بر جای نگذارد.

بهداشت محیط مدارس كه در فصل چهارم آئین‌نامه اجرايي مدارس به آن توجه شده، از اصول اولیه بهداشت مدارس است. بدون شك يكي از مؤلفه‌هایی كه در آموزش‌وپرورش كودكان تأثیر اجتناب‌ناپذیر دارد محيط مادي و فیزیکی حاكم بر مدرسه است. محيط مدارس بايد به‌گونه‌ای باشد تا ازهر لحاظ به نيازهاي جسمي، رواني و اجتماعی دانش آموزان پاسخ دهد.

در آموزش‌وپرورش نوين فضاي فيزيكي به‌عنوان يك عامل زنده و پويا درانجام فعالیت‌های آموزشي و تربيتي دانش آموزان تلقي ميگردد. چنانچه درمدرسه آب سالم، سرويسهاي بهداشتي، فضاي كافي، تجهيزات ووسايل مناسب واستاندارد، سيستم صحيح جمع آوري زباله وفاضلاب وجود نداشته باشد و به طور كلي آسايش محيطي فراهم نشود، به طور قطع تلاشهاي آموزش و پرورش معلمان ومربيان بازدهي مطلوب نخواهد داشت.


مبلغ قابل پرداخت 36,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما