محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 13
  • بازدید دیروز : 30
  • بازدید کل : 104631

پاورپوینت و pdf فلز منیزیم در 30 اسلاید


پاورپوینت و pdf  فلز منیزیم در 30 اسلاید

فهرست

قسمتی از محتوا

فلز منیزیم

مزايا و معايب منيزيم

آلياژهاي منيزيم

نمادگذاری آلیاژهای منیزیم

ذوب منیزیم

فلاکس‌ها

پروسه ذوب و ریخته‌گری منيزيم

خوردگی و محافظت

پتانسیل الکترودی

روش‌های حفاظت منیزیم

ساخت قطعات منیزیم

کاربرد آلیاژهای منیزیم

نرخ توليد منیزیم

فلز منیزیم با درجه خلوص بیش از 8/ 99 درصد ازنظر تجاری به سهولت قابل‌دسترس است اما در کارهای مهندسی به‌ندرت بدون آلیاژ شدن با فلزات دیگر مورداستفاده قرار می‌گردد.

ساختار شبکه‌ای هگزاگونال دارد که با توجه به‌اندازه اتمی آن امکان تشکیل محلول جامد با طیف وسیعی از عناصر متفاوت را فراهم می‌آورد. فلز منیزیم ظرفیت damping بالایی را دارا می‌باشد. مدول الاسیسته آن E=44.7Gpa می‌باشد. قطر اتمی فلز 0.32 nm است که از عوامل موثر و مطلوب در انحلال عناصر متنوع در منیزیم است. به‌جز کادمیم که تشکیل محلول جامد کامل در منیزیم به ازای تمام مقادیر کادمیم می‌دهد، سایر عناصر به‌صورت محدود در منیزیم حل می‌شود.

منیزیم هم به‌منظور آلیاژسازی و هم طی مراحل پالایش و تصفیه پیش از تولید قطعات ریختگی یا کارپذیر، در بوته‌هایی از جنس فولاد نرم ذوب می‌شود. برخلاف آلومینیوم لایه اکسید، روی منیزیم مذاب، فرآیند اکسیداسیون را تسریع می‌کند. ذوب در دمای 650 درجه یا کمتر از آن کامل می‌شود و سرعت اکسیداسیون سطح فلز با افزایش دما سریعاً افزایش می‌یابد به‌نحوی‌که در دمای بالای 850 درجه، سطح قرارگرفته در معرض هوا، بلافاصله مشتعل می‌گردد.

آلیاژهای اولیه منیزیم در معرض ناخالصی‌های نجیب‌تر به‌ویژه آهن، نیکل و مس در محیط‌های مرطوب در معرض خوردگی سریع قرار می‌گیرند. هریک از این عناصر یا ترکیباتی که تشکیل می‌دهند، در حضور ماده خورنده به‌عنوان کاتدهای بسیار کوچک عمل کرده و در حضور زمینه منیزیم که نسبت به آن‌ها آندی است، سلول میکروگالوانیک به وجود می‌آورند. مضرات بالقوه آهن با افزودن منگنز به‌صورت MnCl2() به مذاب کاهش می‌یابد. در برخی آلیاژهای منیزیم احتمال خوردگی تنشی (SCC) وجود داشته و مخصوصاً در محلول‌های کرومات و کلرید تشدید می‌شود که در این رابطه آلیاژهای Mg-Al، موردتوجه خاص قرارگرفته است. ترک ناشی از خوردگی معمولاً درون‌دانه ای می باشد.

 


مبلغ قابل پرداخت 20,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما